Thursday, December 11, 2008

makan lagikk!

whoaa.
nak diet hapenya?
td dah makan besaq!

hahahaha. just now we had an awesome dinner. ikan bakar with tomyam and sotong tepung goreng with few other extra dishes. yummy! memang sah aku tak boleh diet kat umah ni. gumuks! hahahaha. well, dinner like this one hanya ada jika :
-abg noikh's home
-birthday smbody
-celebrate pe pe?
-adek beradek mai umah
-poket ngah penohh!

earlier, LaLa was brought to the hospital cuz her maktok concerns that she's coughing non-stop even when sleeping. for a 4 year old kiddo, mmg cam alarming ja. dah sampai umah, makan ubat la kanak kanak tuh. siang tadi we went to our kampung ( meself, abg amin (driver), naim (photographer), abg noikh wif kak nana n the kids ) Mata Ayer. kampung ni agak best cuz still ada ciri ciri kampung. cuma development yang semakin ber+ membuatkan all of those will be replace with concretes. plus, in few years, there will be no more yard in front of rumah tok yang lawa and penuh bunga raya yang cantik catik ( various colours )cuz the gomen gonna build a flyover. umah tok dekat ngan railway so, nak buat flyover so that takyah kena stop keta dah kat railway tu nanti. for me, i dont recall any nostalgia except knowing there was a barber place near the house, kedai apek yang selalu jadi mangsa untuk kami beli stuff yg tak cukup bila bertandang kat sana. i remember when arwah tok ada, mak suh aku tido kat sana teman tok. during those times, sejuk giler pagi pagi. and arwah tok susah payah siapkan aku, masak untuk aku. cuz aku budak lagi time tu. such wonderful memories.

now, umah tok hanya digunakan kat tingkat bawah je. tingkat atas dah kosong. urm. i'm thinking that if i can afford it in the future, memang aku akan renovate umah tok supaya jadi umah kayu kampung yang cantik and semua family gathering buat kat umah. angan angan besar sungguh. insyAllah, berkat dengan usaha, tak salah utk berangan, kan?

we went there to have a photoshoot since abg noikh mula memerasankan dirinya. i took advantage too. ahakz!
plus naim tgh mengexpresikan dirinya sebagai seorang photographer.

after that, we went to RFC. having snacks and lepak lepak. pastu balik. then ayah took abg noikh and his kids of cuz, kak nana too to Kuala Perlis. aku tak ikut. tido. hikhikhik. patutla lemak banyak.

and now, aku ngah lepak wif my bro amin dalam bilik.dua dua duk berharap wireless jiran yang kami hacked ni tak tutup lagi. ahakz. jahat gle hacked hak org.

haaarrrgghh
ngantuknya.

nnt la sambung lagik.

No comments: