Thursday, December 11, 2008

friendship

frankly i said i missed all the friends i was very close to back when i was in National Service. and now, my miss 'pocket' is added with my poly buddies. rindu nak lepak lepak ngan ifah, bellamoih and syud. we're very damn close. turun kafe together gether.ahaks. bilik v4-127 tuh memang bilik rasmi aku utk lepak2. huhuhu.

well, for me, friendship amat amat berharga. no man cant live by himself. aku sebelum ni banyak menangis sebab kawan kawan. i admit. even aku leh duk sorang sorang, but i can only survive by having a friend on my side. (bab family tak masuk cuz tajuk utama friendship ye.amek perhatian!) fresh lagi in my living memory, i cried cuz kena pulau dek kawan kawan atas sebab satu kes yg tak dapat nak dinyatakan kat sini. time tu jugak, aku kerap tak gi sekolah. duk umah je. tapi last last aku bangun balik. so, i survived in my high school life. but i still love my friends back at kigs. lagipun, time sekulah kan budak budak lagi.

then here came national service. here, i got so many friends yang i appreciate sgt. we're laughing, joking with each other and did lots stuffs together gether. memang best sgt. of coz la, kat mane2 pun akan ade yg tak puas hati ngan kita, but come to think of it, macam mana nak build self confidence if kita syik nak jadi diri kita berdasarkan kemahuan org lain. jadikla diri sendrik kan? teringat my bro once said, idop ni jgn dengaq cakap org, kalau tak, memang takkan puas la hidop kita. rite? sampai sekarang aku still contact ngan member member plkn. jauh dekat tetap contact.

next, polytechnic. kat sini aku memang agak culture shock la gak cuz aku jumpa banyak jenis spesis manusia yang jarang ditemui. banyak betul perangai and kerenah. tapi kat sini jugak aku dapat member yang best lagi kewl. kira leh buat geng la. ahaks. especially DPR1A. iffah, syud, bellamoih, naak, shila and others. memang happening lah! plus senior senior yang rajin tego, buat lawak.

for me, biar seburuk mana pun kawan tuh, if we ada give and take, tolerant mmg semoi. lagipun, ada untung ke musuh musuh nih? aku tak suka buat musuh. for me, klu ada yg tak suka aku, boh layan je. nak wat camner, if they dont like me, then i can do nothing bout that. tak kenal maka tak cinta. tu je.aku punya banyak teman teman yang sengal lagi cam nak hempok je pale, tapi aku jugak jenis pemaaf. klau ada orang leh terima kelemahan aku, pe salah aku belajar accept people as who they are.rite?

so, sape nak jadik kawan aku?
angkat tangan!!

No comments: