Monday, April 27, 2009

if i'm ugly then so are you, so are you

entri kali ni perhaps, a little emo-ish n touching. but, still, its from meself

i never really have given much thought whatever people thinks bout me. all that i really know, i act as myself.

i dont really the look, neither any style. not that i dont want to have any of those but i dont feel comfortable to live atas judgement orang and be not happy bout it. hidup ni, jangan ambil pusing cakap-cakap orang, cuz selamanya takkan satisfied dengan apa yang kita buat. take only the good ones and leave others behind. lagipun, mulut orang bukan macam mulut tempayan, boleh ditutup.

aku lebih selesa seperti sekarang. aku tak kisah if there's no guy gonna look at me, instead, yang diorang mengorat ialah budak sebelah aku. beauty ni wont last forever if you dont have the inner to go with it. at least, pakcik atau abang2 kat kafe or tempat lain, take la nak kacau aku. tak kena ambil kesempatan. i've heard tons of complaints, sengaja bagi duit sambil pegang tangan la, mintak number phone la. memang la best dapat attention dari orang lain, kadang-kadang for some people, bila kena ayat, diri tu terasa lagi confident -sebenarnya perasan je lebih- sebab terasa diri tu cantik.

for me, aku takde masa nak ada maintenance untuk those kinds of stuff. cuma kumpul handbags, kasut n some clothing sikit sikit. itupun, whenever i have budget for them. if not, aku selesa dengan apa aku ada.

as far as i concern, she was beautiful. even noremon said, kalau dia ada, mesti ramai yang nak mengurat dia. who is she? she's my late sister. aku tak berpeluang untuk kenal dia. tapi from others -mak,cousins,brothers- she's perfect. cantik, pandai n rajin. aku tak tau if aku ada ciri ciri tu. rajin tuh amat terpesong la cuz among family, aku ni pemalas.

sometimes, aku terasa jugak bila orang tak layan aku cuz of my look. macam didiskriminasikan. alah bisa tegal biasa, macam dah lali for those. whatever pun, aku tetap manusia kan? perasaan tu tetap ada.

kalau ada orang suka kat aku, mesti aku tanya mamat tuh, what so special bout me sampaikan you like me so much? jawapannya? biarla i'm the only one to know.

beauty is subjective. it depends on how do you want to see the beauty. one maybe dont have an hour glass figure and angelina jolie face to go with it, but perhaps, there's something else she's got to offer. buat apa, mekap lawa-lawa, tapi nak angkat plastik berat sikit taknak,sebab takut kuku patah. eww~ lari 5meter, dah termengah macam lari sebatu n topup pun mintak bf tanggungkan. nak tanya, confirm ke bf tu jadi suami?

aku tak pernah risau tentang diri aku. i know i'll survive no matter how, even when aku terasa amat down, n wanna give up, aku tetap teruskan. friends said, aku ni sort of brutal, a bit kasar macam lelaki. i ignore that. aku rasa bukan time lagi untuk aku nak abiskan duit beli maybelline, sk II, m.a.c and all those stuff. insyaAllah, time aku dah ada duit sendiri, aku spent la some on those. its not i dont have any beauty product, in fact plenty, tapi aku jenis tak beria nak mekap pergi kelas. cukup bedak taknak bagi muka berminyak n lip balm.

pernah, there's a guy, had a nerve to talk to me, asking, " ko tak kisah ye puteri, kalau orang tak mengurat ko. aku tengok kawan-kawan ko semua cun-cun. ko @#!%*&* ke? ko tak terasa ke takde yang nak ngurat ko?"

hahahahaha;)

first of all, aku tak @#!%^*). nauzubillah!

second of all, yeap, kebanyakan kawan-kawan aku semua cun, meletup n kegilaan ramai pihak. selalunya, yang jadi orang tengah jugak aku.

3rdly, yeap, aku tak kisah. tapi bohong kalau tak terasa. cuma, aku tak penah nak ambil hati atau amik pusing dalam hal like this. i prefer that somebody get to know myself first dari suka kat aku on how i look. zaman dah berubah, betty la fea pun boleh jadi betty mamma mia! just a matter of time je.

that's all.
have a nice day;)


p/s..entri ni sebenarnya ditujukan pada a friend. enjoy reading dear!-if you're reading-

No comments: