Wednesday, January 7, 2009

aku kat uitm..

ni journal yg sempat aku type while aku free and tak dpat wire elss spanjang minggu orientasi.
nnt aku update-kan lagi insyaAllah. aku makin bz dan khidmat wireless agak mnyengal-kan sanubari aku..

minggu mms

10:53 AM 12/27/2008

if i said this, perhaps the friends whose now are in their second semester would say "what!?". guess what? minggu MMS ni (minggu mesra siswa) 4 hari je. normally, dibuat seminggu. so, tak terok sgt la 'penderitaan'ku.

ahaks. as i'm typing this, it's my second day here. yesterday we only register for our college and guess what, i got the second most far college ever! gosh!! nasib tak dapat blok melati. klu tak, mati aku! dah le jauh nak menapak. i got kolej pasir salak and currently sitting exhaustedly typing this entry in room c339 of blok cemara. yeah, talking bout number 3. tingkat atas sekali wehh! dah jauh menapak, nak naik tangga lagi. bingung tul!tp aku bersyukur laa. alhamdulillah.

so far so good. senior2 pun takde yg bengkek2 lagik. klu ade pun pe aku pedulik. aku rilek je dtg sini. tp byk gak la aku terlupa nak beli. sabun cuci baju, penyepit baju, ala benda yg simple2 tuhh. lupe ghaib bak kata mak aku! nnt la aku gi cari kat koop. ermm. dalam bilik aku ada 4org. 2 dari perak (ipoh, manjung*dekat jee), sorang dari alor star, sorg lagi, yg kiut2 tuh, dr perlis * aku le tuhh=p. aku ok ngan rumet2 nih. aku agak rapat ngan si ipoh gal ni (fatin) n dak manjung sorg ni (nasiha). bukan pe, yg dari alor star tuh senior. maksud aku, dia amek ijazah lepasan stpm. so, senior la gak kann? tapi part 1 gak laa. umo pun sama ngan naim. tp aku nak kemana2 ngan fatin. ntahla camner leh rapat. ada ciri2 nokia kut, connecting people. ahaks!! kat sini gak i found out yg one of the clown kat plkn, isa pun got into uitm for this intake. we're under the same faculty somehow he's taking perancangan bandar and i'm i.d. bilik sebelah aku minah2 KL *agak kerekk la pd pandangan aku yg under same faculty gak -asal ramai bebenor amek dip kat fakulti senibina perancangan dan ukur nih?- bilik 338. lawa la gak tapi kerek semacam and yg paling tak bestnya, nama putri gak. putri mayangsari. *cam kelentong je -aku tak pedulik! nyebok je nak letak putri gak!- ahaks! freehair n looks like she's only mingle wif her types only *beautifool gals, kerek n silver spoonfed. mmg la takleh nak judge people just like that, but as far as i concern, she's late bila nak kena gi memana, n tak reti senyum. dah tuh, bila tego dia cam tak ikhlas je rep. tapi, for me, who cares? lantak ko la! ko nak idop cara tuh, idop la! pedulik pe aku. hhuhuhuhu.

this morning, senior2 *cam sunio doremon la plak bwk kami gi register kat dewan sri iskandar. the hall is not big as fatin and i were expected. kcik je. tapi kawasan uitm ni wide! jenuh nak menapak ke sana kemari. giler penat memanjat tangga, nak kena jalan lagi. aiyookk.penat je laa. kuruih laa!!!

kat sini tak taw lagi environment camner. ifah once told me yg uitm sri iskandar ni one of uitm yg sosialnya agak terok. aku tak taw la. nak judge pun, things tak happen lagi. so aku mintak aku tak terjebak la. senior pun ada storytelling yg mlm2 kat uitm ni mcm siang je. 12-2pg tuh meriah sama cam siang. tapi pagi 8-10 tuh sunyi je *phm2 la -aku tergolong ke? huhuhu-
tapi pada aku mana2 sama ja. its up to us to make our life worth living. nak melingkup ke, nak pe ke, atas diri sendiri. kwn2 gak, tp jgn too much terikut. yg mna baik, amek, yg buruk2 tuh, buat jadi teladan. ye x abg amin??

dulu kat poli, sosial pun agak terok, cuma dcover cuz duduk dalam kamsis. klu yg terkawal environment-nya pun dah terok, inikan yg freedom diberi sepenuhnya. tp insyaAllah, aku masih kuat pegangan. aku pun masih berhati2 pilih kawan baik dimana aku tercampak. alhamdulillah, so far, kat mana aku tercampak, kwn2 aku semuanya kategori baik dan cumel2. jenis takde pengaruh buruk laa. i admit that i'm a social person. i mingle wif every person i knew, boys or girls, races and religions. cuma dalam mind aku, aku mmg dah setkan, mak, ayah n famili. tu nama yg aku bawak bsama2 ngan aku. so, i've got to take a very good care of them. setakat ni pun, sepandai2 aku menjengah ke dunia cinta,* yes! i'm a teenagers and aku punya perasaan dan keinginan* aku tak penah kuar dating atau pegang2 tangan. kuar ngan member byk laa. so, i think i want to remain all of it the same way before.

skarang dah di universiti. different syles, different survival. in God's willing, i'll fight! fight to survive.

so, wish me luck living here. kali ni baru rasa balik kampong betul2. sekadar cadangan, klu cuti dah sekali, pe salahnya klu abg aku yg tersayang tuh meh amek adek kesayangan hangpa nih kat sini bawak balik perlih sama2? hahahahhaha


p/s. byk giler student pakai celcom! maxis aku nak letak mana???


2 comments:

Amin Ahmad said...

yay! updet gak akhirnya.

it's ok..juz let me know bila cuti hang...

dulu kalau aku pi lumut mmg aku akan lalu uitm seri iskandar..

perak, aku rasa negeri yg best..haha, mcm biasa sbb ada MCKK dan suasana kampung yang bersejarah di sana.

so, sila pandai2 setkan tarikh cuti anda.

aku akan balik perlis..perhaps before 20hb dlm seminggu. aku ada 'urusan dgn masyarakat serta urusan peribadi'.

kamu..adik aku. jaga diri. jatuh bangun sendiri ya?

aku sebenarnya ada dok jengok kamu jatuh ke tak..saja buat2 tak mau tolong sebab bila kamu boleh bangun sendiri aku akan senyum..

ya, aku mahu kamu berdikari. bukan berdiri makan kari!

Ariff Ahmad said...

Yay!

adik aku dah update!