Thursday, July 31, 2008

minggu kamsis = kerenah senior

ermm..
tak penah lagi aku jumpa senior sesongeh senior senior aku. perempuan laa cuz senior lelaki takde hal sangat.

aku bukan nak persoalkan gender whatsoever tapi pada aku, akak akak kat sini bila ada pengaruh n power sket, mula la jadik 'songeh'. till yesterday nite, dah masuk hampir lima kali pelajar siswi ditahan after selesai solat isyak berjemaah. pastuh mula la nak tego tego. aku tak kisah pasal teguran, jerkah ke hape, tapi aku tak suka kerana nila setitik habis susu sebelanga. paham tak? orang lain buat salah tapi semua dapat. memang la cara nih didik teamwork tapi minggu ni objektifnya bukan teamwork lagipun kat blok, akak akak senior kebanyakannya kerek SIKIT. bukan melayan sangat junior. senyum pun jarang. harap kami yang start. aku nih tak larat nak senyum dah kat semua termasuklah kucing yang selalu lepak depan pintu bilik aku n NaAk.

sorang member lelaki kat sini penah tanya aku, "apsal korang asyik kena tahan je lepas balik dari pusat islam?" aku jawab je laa,"ntahla".

bajet akak akak tuh adalah bising..urm, aku tengok budak lelaki pun ada yang bersembang, tido.
entahlaaa...bila duk kena sembur dek akak akak tuh, aku tetiba rindu kat Sek. Men. Keb. Agama Perempuan Kangar Perlis. sekolah menengah sejak aku form 1 lagikk. rindu kenapa? rindu cuz suasana islamik kat sini tak sama ngan suasana islamik kat sekolah. i miss SMKAP. sering kali gak aku duk ulang kat member member, sekolah aku dulu tak macamni pu. dulu kat sekolah pun kena sembur gakk, lagi terokk, tapi aku tak penah la komplen. kat poli nih aku memang nak komplen.

assignment banyak, dateline assignment pun dalam minggu nih gak, so aku ingat akak akak tuh paham la keadaan rushing nak guna CC, nak siapkan grouping assignment yang memerlukan discussion tuh. tapi bila kena tahan, masa banyak terbuang macam tuh ja. sia sia tau takk.

dahla CC pun tutup pukul 11, same with kafe, tempat yang dibenarkan untuk discussion between siswa n siswi. nak dating pun kat situh laa. bila ditahan, kami dilepaskan almot at ten pm. ada sejam untuk buat semua kerja. tensii wooo..

aku komplen nih sebab aku dah terkena. assignment marketing aku yang boleh disiapkan sebelum pkul 12 terpaksa dihabiskan pada pukul 3.30pagi. cuz, malam tuh, kami siswi ditahan till 10pm lebih.
terkontang kanting aku buat till 3 pagi. tu pun nasib baik NaAk ada laptop. tapi laptop NaAk ni kerap stuck. lagi la tension..

malas dah la ngan kerenah akak akak nih.

urm...terasa cam minggu MSK, tapi truthnya ini minggu kamsis.

entahla, takmo buat akak akak kat sini jadi kak ipar.

songeh...

2 comments:

Amin Ahmad said...

relaks beb,

x mungkin abang2 kamu yang sempoi ni akan kawen dengan mereka..hahahaha

teringin pulak aku nak pi pulas telinga depa dengan khutbah aku..

Anonymous said...

Hahaha

Hang sound kat depa...

Hangpa kenai Akbar!

Maleh nak crita banyak!