Tuesday, July 29, 2008

dulu english, now melayu

tukar style la pulak. tak larat nak ber-speaking. terasa kerekk dan poyo la plak.

now, my blog available in malay. hahahhaha

assignment mula bertimbun. selamba ja aku buat assignment marketing malam tadi till 3.30 am. dah la kelas pagi ni start at eight. now, poli buat rules baru. setiap kesalahan disiplin @ pe pe je kesalahan akan dikenakan denda berbentuk bayaran. maximum payment is 50bucks. worrr...jenoh nak bayaq. nak kena buat payment dalam masa 3days lak tuh (klu kena la..)

hehehe.meh aku nak citer bout classmate aku.

kelas aku ada 30 orang ja and diketuai oleh roomate aku, NaAk. tuh yang syok tuh, aku dah la satu bilik, satu course, satu kelas lak tuh ngan roomate aku nih. grouping assignment je mesti kami berdua duk dalam satu group. senang nak wat keja. setakat nih pun, assignment semuanya grouping. assistant monitor ialah keyrul. ustazah pend.islam cukup shayang ngan mamat telinga capang nih. dak nih orang selangor, dulu bekas sekulah agama cam aku, pandai mengalunkan ayat ayat suci Al Quran Kalamullah. tuh yang ustazah kami shayang tuh. aku? ustazah tak tauaku budak sekolah agama gakk. biarla, aku tak suka jadik target dalam kelas. nanti aku cepat grumpy. terasa cam mencapab pun ada.

dalam kelas aku ada 4 je budak lelaki. termasuk la si keyrul tuh. lagi tiga, faizal, fazli n zharif (ayeh). dlam kelas, aku digusipkan ngan fazli cuz kami balik kampung sesama. hahahha
seb bek mamat tuh hensem. tapi dak dak lelaki dalam kelas aku nh suma dah berpunya. so, aku nih ternyata jadi 'makwe' angkat je.

ayeh lak yang paling cute. ramai dak kelas n kursus lain minat kat ayeh n fzli nih cuz dua dua hensem n kiut. hikhikhik. dua dua baik ngan aku. huhuhuhu

aku panggil fazli ngan ayeh 'sayang'. tapi bukan aku sorang je panggil dua dua nih camtuh, NaAk pun terlibat, ema n ada la lagi yang baik ngan 4 orang jejaka idaman kursus pemasaran nih. faizal lak orangnya tinggi. dak penang. lupa nak gitau, ayeh budak pahang. senegeri ngan NaAk. hehehhe. rileks r, 4 mamat nih kawan je ngan aku. aku pun boring gak asyik ngadap muka girls je sejak form 1 dulu. nak gak mencapab ngan budak lelaki hahahhahahha. selambakk ja.

kalau nak list semua budak dlm kelas aku, memang banyak, tak dapat nak describe sorang sorang kat sini. cuz sumanya cam best jee..so, aku listkan la 4 orang mamat bertuah di atas sebab depa ada 4 orang jaa..hehehehe.

i'm waiting like hell now for loan dari ptptn deposit duit loan. ada yg cakap 3ogos, ada yang cakap 5ogos duit masuk. ada yang cakap sebulan lagii.. mak aihh..lamanya bila la loan nak masuk nih?

tadi baru lepas polibriged. aku pun agak keletihan akibat tak culup tido. tapi seronott gak life kat poli ni. seronot tuh tagline pensyarah marketing aku, mr.firdaus. ni sorang lagi, mr.firdaus nih bujng lagi, muda, n of course la hensem. tapi bila dia keluarkan tagline tagline dia tuh, ya Allah, childish lagi pensyarah aku nihh..hahhahaha. dah la minat naruto. tapi dia antara pensyarah yang rapat ngan kelas DPR1A n dia pun cool. walaupun bukan dia P.A kami, tapi kami lebih relax ngan dia. masuk kelas dia pun relax relax.

tak sabar r nak balik cuti midsem nanti. NaAk asyek duk ualng "nak balikk!" kat telinga aku. ye la, dekat tiga minggu tak balik umah, dah la jauuh. aku baru minggu nih tak balik. hehehheh. dapat gak merasa camner orang yang duk jauh tak balik. boleh la tahan teringat kat umah tuh. huhuhuhu.

tak sabar aku nak jumpa member2 aku yang cuti gakk. rindu sehh.

urm, life kat poli ni boleh la tahan selagi takde akak akak yang skema nak mati tuh. tego tego junior, alih alih, dia yang buat kesalahan tuh. agak sengal la gakk.

kat sini penekanan agama agak kuat la. baju kena lebih dari paras punggung for girls and takleh pakai sepipar even pi kafe. pastu attendance ke pusat islam diwajibkan ( x ralat sangat ) tapi yang takleh blah sikit tuh, lepas abeh solat isyakk je, mesti akak2 ajk MSK tuh tahan suma budak tak kira senior or junior pastuh bersongeh songeh n berleter leter. sape laa nak kawen ngan akak akak tuh ye..anda?

budak laki relax je. abg abg ajk MSK tuh tak sebok pun nak tahan2. akak akak ni je banyak songeh. pensyarah pun gitau," kamu jgn amik pot sangat ngan senior2 kamu, depa pun buat salah lebih terokk gak, tapi perasan buat baguih cuz ada jawatan". bukan aku cakap, tapi lecture arrr...

urm..forget that janji jangan kaco idop aku, harta benda aku, duit aku n keja aku dahh.

urm..

nak cakap pe lagi ekk..

nanti la sambung balik.. hehehehe

c ya.


No comments: