Saturday, September 20, 2008

nak balik raya! takmo mai sini dahh!

the next day, after i posted my last blog, ustaz berkenaan panggil semua penghuni kamsis turun ke dataran.
then kena sembor la..

yang tak tahan, ayat agak kerek.

.."kalau hangpa nak bagitau mak bapak hangpa, bagitau. telefon saya! meh saya nak ajaq cara didik anak ikut ISLAM.."..

agak hangin tak?
yes, i understood that he was doing for our own good. waking us up for subuh prayer, tapi solat berjemaah kan sunat hukumnya. bukan wajib. one of my lecturer cakap, dia oleh dikenakan tindakan kalau parents banyak antar surat kat kementerian cuz he was criticizing the way parents bring up their own children. lecturer tu cakap, he wasn't suppose to even say that. he was jeopardizing his own career. aku ambil masa jugak nak dedahkan semua ni, tapi, my friends pun dengar benda yang sama. then, aku tak create cerita.

yeah, i know benda yang baik dia nak buat, tapi tak kena gaya.

yang aku tau, many of us dah cari rumah sewa for next sem. semua nak blah dari kamsis including me. aku pun dah set up, cuz rumah kat sini murah murah. bakal housemate pun dah cukup. cuma transport je ngah cari jalan penyelesaian. senior cakap, aku maybe dapat tempat kat kamsis lagi cuz aku AJK blok, tapi, seriously, aku nak idup dalam keadaan aman, bukan terpaksa. even ngan cara nih, non-muslim yang tertarik ngan Islam pun akan fikir, Islam ni memaksa penganutnya. tak gitu?

i dont care, balik nnt aku nak pakai seluar. lantaklah.

bukan aku pakai ketat ketat pun. baju aku semua labuh, longgar.

tapi kan..
masalahnya sekarang, aku tak beli tiket lagi. petang tadi fadzli gi usha tiket kat bus station, and miraculously, dah sold out. hampehh. padahal minggu lepas tak jual pun lagi. munguks tul. so, next plan, gi butterworth, naik bas dari situ. tapi, the main question is, ade ke bas? kang semua dah sold out, tak balik aku.

aaa...

malam ni jugak something bad happened to me. pe? nanti la aku story.

last midsem exam, marketing P1701. this wednesday.
quiz, this wed too, english for commercial purposes A1004.

study study!
pastu balik raya!
nak balik!

huwaaa!

theme colour tahun ni ialah maroon. tak sabau nak nengok baju ghaya aku.
musti sekiut aku. hehhehe perasaan!

balik ni gak aku nak shopping blouse sikit. baju baju aku kat sini limited edition. so, nak variety sikit wardrobe aku. nama pun budak commerce, kena r jaga penampilan. huhuhu.

aku rindu bukak posa kat umah. rindu everything cuz ni first time aku tak posa kat umah. aku pun tak balik lagi since awal ramadhan. so, memang dah homesick. everyday, time breakfast, aku akan teringat kat umah. lauk pauk yang sedap.

lauk wajib:
- gulai perut
-ayam percik
-kerabu kaki ayam
-daging bakar cecah air asam
-kebab
-ikan bakar

ayaq:
-tebu
-oren
-mangga
-sirap
-lengkong *cincau

kat sini almost everyday aku berbuka ngan nasi ayam. cuz aku tak minat lauk kat kafe. lagipun takda yang berubah pun. dahla mahal. ayaq lak, ayaq tebu diselang selikan dengan ayaq kelapa. kebab pun tak selalu beli cuz jaga bajet. selalunya kirim kat fadzli or ayeh. kalu aku rajin je aku kuar berbaju kurung pi bazar ramadhan yang teramat la kecik. pastu hampir setiap kedai sell the same product. aiyookk!

terawih kat sini lagi la pelik. lepas 4 rakaat, berhenti untuk tazkirah. tengok orang yang bagi tazkirah, kalu lama, lama la tazkirah tu, baru sambung balik 4 rakaat plus witir. aiyoo. duk sini segalanya aneh. biasanya terawih habis pukul 9.30pm, tapi kat sini 10.30. lama kan? padahal sama ja 8 rakaat.

aku tunggu surat dari UiTM cuz aku ada apply december intake. tapi tengok course offered cuz aku pun nak gak course yang aku boleh bawak n menjamin masa depan. i mean job opportunity. aku seronok belajar marketing tapi if there will be better offer, aku keluar. sayang memang sayang cuz kat sini aku dah kenal banyak orang n kebanyakkan dah rapat ngan aku cuz aku ni suka tego orang n usik usik orang. tapi memandangkan duk kat dalam kamsis ni pun boleh tension, camner la aku nak study.

well, its getting late. esok kelas full!
daa!

1 comment:

Amin Ahmad said...

bagila no fon ustaz tu..

amboi, sembang kemaih sangat..nak ajaq orang didik anak cara Islam..
mcm Islamik sangat apa dia buat tu.